Forfatterarkiv: Roy Blokhus

Vi åpner igjen

I dag 17/1.2022 starter vi opp med skyting igjen på Sagbakken pistolbane. Terminliste er sendt ut på mail til alle, men det er gjort noen endringer på den. Ny versjon ligger på www.mo-pk.no under terminliste.

Styret.

Nye Koronaregler fra 15.12.21

Hei, alle skyttere.

Så var det atter en gang nedstenging med nye regler.

Regler for rekrutteringskytterne!
Barn til og med ungdomsskolealder får fortsette med treninger.
Vi har siste trening for i år i dag, og starter opp igjen første tirsdag på nyåret, dersom det ikke kommer nye regler.
Det vil da være begrensninger på 20 personer på banen så vi oppfordrer de som ikke må ha foreldre med inn på banen om at de møter alene. For de som må ha med foreldre, ber vi om at alle voksene bruker munnbind.

Regler for seniorskyttere!
I dag 14.12.21 er siste trening for seniorskyttere, og fra og med onsdag 15.12.21 og 4 uker fremover vil det ikke ble noe organisert trening eller stevner. Alt må avlyses.
De som har eller låner nøkler for å driver egentrening må selv sørge for at de overholder de til enhver tid gjeldende smittevernregler (nasjonale og lokale)
De må også vaske og sprite bord og benker etter seg.
Alle som bruker banen må også skrive seg inn med navn, dato og telefonnummer.

For alle grupper gjelder det å IKKE møte på banen om du har symptomer på forkjølelse el. eller er i karantene.

For styret i Mo pk.

Linda Hågensen

Åpningsstevne Sagbakken Skytebane

Mo Pistolklubb hadde i helgen åpningsstevner for den nye skytebanen på Sagbakken. Lørdag ble det konkurrert  Finpistol og Hurtigpistol Fin.
Beste skytter i Finpistol ble Roger Solvang Mosjøen Pk med 533p. Beste skytter i Hurtig fin ble Martin Sæverøy-Krüger Mo pistolklubb med 549p. Vi må også nevne Sondre Aasheim Mo pk som i Finpistol klasse U16 «parkerte» mange seniorer med flotte 518p.
Søndag ble det skutt Standardpistol og Silhuettpistol. Beste skytter i Standardpistol ble Roy Blokhus Mo Pk med 497p. I silhuettpistol sikret Martin Sæverøy-Krüger Mo Pk nok en seier med 511p.
For komplette resultater se i mappen RESULTATER
Gratulasjoner til alle deltakere og vinnere. Mo Pistolklubb ser fram til mange fantastisk opplevelser og resultater på vår nye innendørs skytebane på Sagbakken.

Vi må også nevne at i helgen deltok Johnny Jenssen fra Mo Pistolklubb i NM Silhuettpistol på Løvenskioldbanen.
Johnny Jenssen lå på en 5. plass med 556p før finalen
Etter finaleskyting ble det til slutt en sterk 4. plass på skytteren fra Mo Pistolklubb.

Utebanen stengt for skyting

Vi har fått en forespørsel fra Rana trekk og brukshundklubb om å avvente med skyting til etter kl.16 på lørdag 6 juni og søndag den 7 juni. Dette  på grunn av at de arrangerer agility stevne og noen hunder reagerer voldsomt på skuddsmell.

Banen er derfor stengt begge dager til etter kl.16.00.

Oppslag om dette vil bli oppsatt på bommen og oppe på banen.

For Mo Pistolklubb

Ronny Ståle Pedersen

Dugnad på utebanen torsdag 4/6 kl 18.00

Det blir dugnad torsdag den 4/6 på utebanen. Vi skal arrangere KM i felt den 13-14/6 så det er en del ting som må gjøres før det. KM blir et stort stevne med 75 starter på lørdag og 82 på søndag, så vi må ha alt på stell til da.
Vi må sortere skiver, reparere felthold og skiver/rammer. Det må også tas en generell ryddejobb etter vinteren i skivebua og på standplass 25m ++ div.
Møt opp med sag, skruemaskin og godt humør så går dette som en lek
For de som ikke kan på torsdag så blir det mulighet på fredag og torsdag i neste uke, om vi ikke blir ferdig på en dag…
Legg gjerne igjen en kommentar på facebook om du kan komme, og eventuelt når.